Šírime vedecké informácie.



Trhová konkurencia

Trhová konkurencia je proces, v ktorom sa stretávajú subjekty trhu, pričom každý z nich sa snaží dosiahnuť maximálnu hmotnú výhodu. Je to jeden z prvkov trhového mechanizmu.

Delí sa na:

  • Konkurencia medzi ponukou a dopytom – kompromis medzi dopytom a ponukou – rovnovážna cena
  • Konkurencia medzi spotrebiteľmi – tzv. konkurencia na strane dopytu , prejavuje sa najviac v období, keď dopyt prevyšuje ponuku, teda keď nastane nedostatok určitého tovaru na trhu
  • Konkurencia medzi výrobcami – tzv. konkurencia na strane ponuky, snaha výrobcu o maximalizáciu zisku a posilnenia svojej pozície na trhu. Snaha vytlačiť konkurenta najzjavnejšie v období, keď ponuka prevyšuje dopyt.

čítajte viac o Trhová konkurencia

Encyklopédia: Retail.sk > Ekonómia a ekonomika > Obchod >




Príbuzné výrazy:




Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.


Copyright.sk © by Web. All rights reserved. | Zásady ochrany osobných údajov.
V prípade Vašich otázok nás prosím kontaktujte tu.


Upozornenie o ochrane súkromia:

Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. | Zásady ochrany osobných údajov. | OK, súhlasím

 Nájdi: